BT2006-06: Lisbeth + Super Glide = girlpower
– Min Super Glide är en stor glädjekälla för mig, inte minst under min sjukdomsperiod, säger Lisbeth Rollin som verkligen längtat. (Text & foto: Tomas Hansson)
– Min Super Glide är en stor glädjekälla för mig, inte minst under min sjukdomsperiod, säger Lisbeth Rollin som verkligen längtat. (Text & foto: Tomas Hansson)
Tomas Hansson är redaktör på BigTwin. Han kör en Heritage Classic -02 och brukar ansvara för vår Norrlandsbevakning, det vill säga från Uppsala och uppåt. Tomas är även känd för boken Svenska Harley Custom Bikes.
Peppes Panhead är egentligen en FLH från sjuttiotalet, men med äldre motor och udda marknadsfynd som ger en egen stil. (Text & foto: Tomas Hansson) Läs mer i BigTwin 3/4, 2006
Från BigTwin 5-2022: Ända sedan Mange Larsson i Söderköping började köra tunga hojar i 20-årsåldern har han tyckt att ”Original är fult, allt ska byggas om”. Hans Softail Custom är ett snyggt exempel på det. Mange har ägt och byggt om många hojar under årens lopp, både åt sig själv och åt kompisar. Det har…
Från BigTwin 1-2020: Som för så många bottnar Krilles hojintresse i ett tidigt intresse för USA-bilar. När han inte kör hoj så kör han gärna sin Cheva Sport Coupe -48:a. Den är nog fin men vi är mer nyfikna på hans modifierade Heritage från -98. Bor man i Jönköping och har en farsa som är…
Från BigTwin 5-2022: Ann-Charlotte pekade med hela handen för att få exet att lackera hojen så som hon ville ha den. Ibland har det sina fördelar att bo i en mindre ort, i alla fall om det finns bara en bensinmack där flera landsvägar möts. Det gör att det ofta under sommarhalvåret stannar till hojåkare från…
Från BigTwin 2-2021: ”Jag har väl alltid gillat caféracers men inte tyckt om kåpan liksom, så jag hade en idé redan från början hur den här hojen skulle se ut. Det blev en slags mix mellan XR1000 och XLCR.” För några år sedan hälsade vi på hemma hos Thomas Fyrberg och kollade in hans tre…
Från BigTwin 3-2020: ”Jag gillar verkligen stuket och den är så kul att köra, motorn går som ny!” Niklas köpte sin första Shovel redan 1999, också det en 78:a, för den nätta summan av 100 000 kronor. Vilket nog fick ses som ett fynd då! Men tiderna förändras och tvärtemot vad många nog trodde på…