BT2006-09: Springer med sikte på Barcelona
Hojar är till för att köras och Håkan Svenssons Softail Springer trivs lika bra på utställningar som på långresor till Sydeuropa. (Text & foto: Tomas Hansson)
Hojar är till för att köras och Håkan Svenssons Softail Springer trivs lika bra på utställningar som på långresor till Sydeuropa. (Text & foto: Tomas Hansson)
Mats är BigTwins Art Director och har varit med från starten av tidningen, 2006. Tidigare arbetade han på olika IT-tidskrifter.
Mats jobbar främst med det grafiska, men han har tidigare skrivit allt från nyhetsnotiser och träffreportage till så gör du-artiklar och hojreportage. Han har kört hoj i 25 år och Harley sedan 2002. Han äger för närvarande en customlackad Night Train -02 som är både vässad och har fått bromsar och väghållning uppgraderade plus lite kosmetiska förändringar, en del har han gjort själv, annat har proffs fått fixa till. Hojen har han haft sedan den var ny. Om han skulle byta, så blev det nog till en Street Gilde, men en minimalistiskt bobber skulle också sitta fint som komplement.
När BigTwin-läsaren Kurt Persson ringde och berättade om sina tre H-D belv vi nyfikna. När vi fick se bilder slängde vi oss på hojen och drog till Trollhättan. (Text & foto: Tomas Hansson) Läs mer i BigTwin 7, 2006
Fat Boy -01 – För Frid Lökken är det långresorna som är grejen och hennes Fat Boy är rustad därefter. Styret är till exempel specialbyggt för just hennes komfort. Läs mer i BigTwin 2, 2006 som du kan ladda ner här
Lyckad debut! Christopher Larssons kaxiga Rat Bound är hans första hojbygge, men knappast sista. Av bra farten startade han en firma. (Test & foto: Tomas Hansson) Läs mer i BigTwin 9, 2006
Electra -68 – Gammal stil med moderna egenskaper, tänkte Bosse Andersson som är nöjd trots att resultatet snarare blev tvärtom. Läs mer i BigTwin 2, 2006 som du kan ladda ner här
Öivind Engebös Fat Boy är klart fyrtiotalsinspirerad, men inte bara hojar har influerat. Intresset för gamla flygplan syns tydligt. Läs mer i BigTwin 6, 2006
Redan såld drömhoj dök upp igen. Anders Eriksson visar att det går att få folk att vända sig om även med köpta delar. (Text & foto: Johan Svensson) Läs mer i BigTwin 6, 2006