Mats är BigTwins Art Director och har varit med från starten av tidningen, 2006. Tidigare arbetade han på olika IT-tidskrifter.
Mats jobbar främst med det grafiska, men han har tidigare skrivit allt från nyhetsnotiser och träffreportage till så gör du-artiklar och hojreportage. Han har kört hoj i 25 år och Harley sedan 2002. Han äger för närvarande en customlackad Night Train -02 som är både vässad och har fått bromsar och väghållning uppgraderade plus lite kosmetiska förändringar, en del har han gjort själv, annat har proffs fått fixa till. Hojen har han haft sedan den var ny. Om han skulle byta, så blev det nog till en Street Gilde, men en minimalistiskt bobber skulle också sitta fint som komplement.
Liknande artiklar
Längre gaffel på ett lätt sätt
Om du funderar på att skruva dit ett 23- eller 26-tumsframhjul på hojen kan du behöva förlänga framgaffeln, men du behöver inte gås så långt att du köper nya längre överben. Speed Dealer Customs har ett kit som för det möjligt att förlänga dina befintliga 41-millimeters gaffelben med två tum. Det är bara att skruva….
Kraftigare doningar
Behöver du uppgradera kopplingen på din bigtwin-Harley från 2013 eller -14 så har Barnett Clutches en lösning som bara är att montera istället för originalet. Kopplingslösningen har segmenterade kevlarfriktionsplattor som är designade så att de ska släppa fram mer olja. Dessutom har den en tryckplatta i härdat stål samt tre rejäla kopplingsfjädrar.
Fish Scale Grips – greppvänligt och färgglatt
[wzslider] Billet passar inte på alla hojar, utan ibland ska det till något enklare. Lowbrow Customs Fish Scale Grips hämtar dekoren från de fiskfjäll som customlackerare ibland pryder hojar med. De är gjutna i Krayton-gummi och finns för styren med diametrarna 7/8 tum och 1 tum. Välj mellan svarta, vita orange eller mörkblå, beroende på…
WX – tight tank i två delar
Tight tank i två delar: Är din Harley lite för fet för din smak? Lowbrow Customs WX-tank hämtar inspriation från gamla WR och är mer graciös i sin utformning. Den är bara att skruva dit istället för originaltanken om du har en bigtwin från 1936 till -84. Ja, du bör kanske se till att få den…
Gringo i fler stilar
Den gamla visirlösa Gringo-integralhjälmen från 70-talet är tillbaka och nu finns den i lite nya stilar också. Den moderna Gringo LE-hjälmen, från Biltwell, ser ut som den gamla klassiska, men det har hänt lite saker under skalet, där inredningen nu är handsydd i lycra. Den är dessutom DOT-godkänd. Vi får väl se om ett EU-godkännande…
Framtidens hjälm är här
[wzslider] Ska jag vara ärlig så är mina backspeglar inte de bästa, när det gäller att hålla mig informerad om vad som sker bakom hojen. De är för smala. Många är vi nog som kompromissar lite på säkerheten bara för att få rätt stil på hojen, men framtidens hjälm kan lösa problemet. Framtidens hjälm Hade…