BT2006-07: Aphäng och 130 hästar
Trots det höga styret, den kraftfulla motorn och utställningsfinish bedyrar Jossi Kero att hans läckra Softail i första hand är en brukshoj. (Text: Tomas Hansson, Foto: Peter Rådberg)
Trots det höga styret, den kraftfulla motorn och utställningsfinish bedyrar Jossi Kero att hans läckra Softail i första hand är en brukshoj. (Text: Tomas Hansson, Foto: Peter Rådberg)
Tomas Hansson är redaktör på BigTwin. Han kör en Heritage Classic -02 och brukar ansvara för vår Norrlandsbevakning, det vill säga från Uppsala och uppåt. Tomas är även känd för boken Svenska Harley Custom Bikes.
Peppes Panhead är egentligen en FLH från sjuttiotalet, men med äldre motor och udda marknadsfynd som ger en egen stil. (Text & foto: Tomas Hansson) Läs mer i BigTwin 3/4, 2006
Ett motorvrål på en trång stadsgata avgjorde saken. Lasse slutade tveka och en busig stelbenshoj hittade ett nytt hem i Sverige. (Text: Anders Danielsson, Foto: Måns Klockar) Läs mer i BigTwin 3/4, 2006
Electra -68 – Gammal stil med moderna egenskaper, tänkte Bosse Andersson som är nöjd trots att resultatet snarare blev tvärtom. Läs mer i BigTwin 2, 2006 som du kan ladda ner här
Från BigTwin 2-2020: Jag står framför en fin Wide Glide i Halmstad och jag tycker mig ha sett den förut, men var? Ägaren heter Håkan Petersson och han står och flippar hamburgare på Apes & Flames årliga hojträff Jamboree. Håkan uppdaterar mitt minne med att hans hoj var med i BigTwin sensommaren 2013, men då…
Öivind Engebös Fat Boy är klart fyrtiotalsinspirerad, men inte bara hojar har influerat. Intresset för gamla flygplan syns tydligt. Läs mer i BigTwin 6, 2006
Janne Hansson gillar Night Train och har bevarat originalets stuk, men under ytan lurar bland annat en 1690-kubikare med 105 hästar. (Text & foto: Johan Svensson) Läs mer i BigTwin 8, 2006