

Mats är BigTwins Art Director och har varit med från starten av tidningen, 2006. Tidigare arbetade han på olika IT-tidskrifter.
Mats jobbar främst med det grafiska, men han har tidigare skrivit allt från nyhetsnotiser och träffreportage till så gör du-artiklar och hojreportage. Han har kört hoj i 25 år och Harley sedan 2002. Han äger för närvarande en customlackad Night Train -02 som är både vässad och har fått bromsar och väghållning uppgraderade plus lite kosmetiska förändringar, en del har han gjort själv, annat har proffs fått fixa till. Hojen har han haft sedan den var ny. Om han skulle byta, så blev det nog till en Street Gilde, men en minimalistiskt bobber skulle också sitta fint som komplement.
Liknande artiklar

5 alternativ om du inte vill ha en vanlig H-D
Suktar du efter en touringhoj från Harley-Davidson och har lite extra pengar som bränner i fickan så kanske någon av 2018 års CVO- eller Special-modeller kan vara något. Du har tre CVO-modeller och två Special att välja mellan. I CVO-modellerna sitter Harley-Davidsons största standardmotor hittills, en Milwaukee-Eight på 117 kubiktum. Översatt till metriska mått blir…

Minimala extraljus på bågen
[wzslider] Om du vill lägga mer ljus på vägen utan att för den sakens skull förändra utseendet på hojen så mycket så kan du skruva dit Cirius Engine Guard Lights på motorbågarna. De passar de flesta motorbågarna med en rördiameter på 1,25 tum, men finns också i en variant för styren. Prislappen ligger på cirka…
Dynatek Fusion EFI – en enklare tuning-lösning
De flesta moderna tuning-lösningar för insprutningsmotorer går nu in och modifierar inställningarna direkt i motorstyrenheten. Dynatek Fusion EFI nöjer sig emellertid med att modifierar signalerna från denna. Justering kan göras i steg om 250 varv per minut och för tio gaslägen. Det ger dig 640 inställningsmöjligheter för såväl insprutning som tändning. Som tillbehör finns en…

Nätta RSD-handreglage
[wzslider] Bromsvätskebehållaren på Harley-Davidsons originalhandreglage är rätt bastant och inte direkt diskret. Roland Sands Design har lyckats integrera behållaren snyggt i sina Radial Brake Master-reglage. Resultatet – ganska nätta reglage som dessutom är justerbara. I USA kostar ett bromsreglage eller det hydrauliska kopplingsreglage cirka 470 dollar, det vajeranslutna kopplingsreglaget går loss på cirka 330 dollar.

4 avgassystem – läckert och lagligt muller
Österrikiska Biker Shop Linz tillverkar inte bara några av marknadens läckraste avgassystem, de är dessutom i hög grad EU-godkända, som de här nya Big Guns Racing-, Drag Race Bomb Breakout-, Dragrace Berlin- och Top Chop Staggered Floorboards-systemen, som alla kan stoltsera med ett Euro 3-godkännande. Systemen passar dig som vill slippa trassel med lagens långa…

Låg men ändå turbulensfritt
Vindrutan Flare, från Klock Werks, finns sedan tidigare i höjderna 6,5, 8,5 och 11,5 tum till H-d:s 2014 års touringmodeller, men nu har företaget även introducerat en 5 tum hög Flare Low. Liksom de högre vindrutorna nöjer sig inte Flare Low med att bara försöka blockera luftströmmen utan rutan styr undan den så att du…