Bike Line har fått ny ägare
Mats Hansson har, efter 32 år i branschen, sålt Bike Line. Köpare är Mats Narfeldt, med 15 års erfarenhet från bilbranschen i Sverige och Danmark. De senaste åren har han jobbat som CFO hos Autoropa, som importerar och säljer prestigemärken som Bentley, Ferrari, Maserati och Range Rover, där har han bland annat jobbat med affärsutveckling och ekonomi.
– Jag har under en tid letat efter en lämplig efterträdare, någon som vill fortsätta arbetet med Bike Line och brinner för att utveckla bolaget. Jag är mycket nöjd med att Mats Narfeldt tar över och fortsätter detta arbete, berättar Mats Hansson.
Mats Narfeldt kommer att lämna bilvärlden och satsa fullt på Bike Line.
– Jag håller på att fasa ut mig själv från mitt tidigare jobb nu, förklarar han.
Mats Narfeldt fick höra att Mats Hansson ville lämna över till någon annan och tyckte att det lät som en fantastisk möjlighet att jobba med något som ligger ganska nära det han sysslat med tidigare, fast ändå inte riktigt samma sak. Han känner att det finns mycket kompetens och kunskap i företaget, men att han kan bidra på andra områden. Han tycker att det ska bli väldigt roligt att jobba med kunder som har en så stor passion för hojar och han hoppas att Bike Line ska få fortsätta bidra positivt till detta intresse.
– Vi fick en väldigt bra relation, när jag träffade Mats. Det kändes som att vi kommer att kunna göra någonting bra tillsammans och han kommer att vara med ett tag också här och hjälpa till.
Mats Narfeldt har redan tagit över ägarskapet, men det blir ett samarbete mellan de två Matsarna under kanske ett par, tre år. Mats Narfeldt tycker att det är en jättefördel att Mats Hansson är kvar ett tag och det är viktigt för Mats Hansson att företaget fortsätter lite i den andan som det har varit. Det är också planen, att driva företaget vidare och att längre fram utveckla det så att det står redo att möta de nya utmaningar som dyker upp på marknaden.
– Jag har lite idéer men jag vill lyssna in och se att de stämmer, men så finns det mycket idéer i företaget också. Det finns ingen definitiv plan för det vi ska göra. Det får utveckla sig litegrann framåt, så att säga.
Att företaget, som flera andra, tappade H-D-auktorisationen i våras ser Mats Narfeldt inte som något jätteproblem. Enligt honom har företaget stor kompentens och många mycket nöjda kunder redan. Han hoppas att det ska funka bra i alla fall trots avsaknaden av H-D-auktorisation, även om man tvingas tänka om litegrann på vissa sätt. Några omedelbara planer på att utveckla företaget så att man kan återfå auktorisationen finns inte, men det är något man kan titta på, säger Mats Narfeldt.
Själv kör Mats Narfeldt inte hoj, inte än i alla fall, men lite hojintresse har i alla fall väckts längs vägen och han har börjat snegla lite på den Road King som Bike Line har och använder för att prova nya tillbehör. Det stora intresset ligger i att försöka utveckla företaget men för att få den rätta känslan för produkterna så tänker han med hjälp av ett par medarbetare jobba på en egen hoj under kommande höst och vinter.
Mats Hansson har, efter 32 år i branschen, sålt Bike Line. Köpare är Mats Narfeldt, med 15 års erfarenhet från bilbranschen i Sverige och Danmark. De senaste åren har han jobbat som CFO hos Autoropa, som importerar och säljer prestigemärken som Bentley, Ferrari, Maserati och Range Rover, där har han bland annat jobbat med affärsutveckling och ekonomi.
– Jag har under en tid letat efter en lämplig efterträdare, någon som vill fortsätta arbetet med Bike Line och brinner för att utveckla bolaget. Jag är mycket nöjd med att Mats Narfeldt tar över och fortsätter detta arbete, berättar Mats Hansson.
Mats Narfeldt kommer att lämna bilvärlden och satsa fullt på Bike Line.
– Jag håller på att fasa ut mig själv från mitt tidigare jobb nu, förklarar han.
Mats Narfeldt fick höra att Mats Hansson ville lämna över till någon annan och tyckte att det lät som en fantastisk möjlighet att jobba med något som ligger ganska nära det han sysslat med tidigare, fast ändå inte riktigt samma sak. Han känner att det finns mycket kompetens och kunskap i företaget, men att han kan bidra på andra områden. Han tycker att det ska bli väldigt roligt att jobba med kunder som har en så stor passion för hojar och han hoppas att Bike Line ska få fortsätta bidra positivt till detta intresse.
– Vi fick en väldigt bra relation, när jag träffade Mats. Det kändes som att vi kommer att kunna göra någonting bra tillsammans och han kommer att vara med ett tag också här och hjälpa till.
Mats Narfeldt har redan tagit över ägarskapet, men det blir ett samarbete mellan de två Matsarna under kanske ett par, tre år. Mats Narfeldt tycker att det är en jättefördel att Mats Hansson är kvar ett tag och det är viktigt för Mats Hansson att företaget fortsätter lite i den andan som det har varit. Det är också planen, att driva företaget vidare och att längre fram utveckla det så att det står redo att möta de nya utmaningar som dyker upp på marknaden.
– Jag har lite idéer men jag vill lyssna in och se att de stämmer, men så finns det mycket idéer i företaget också. Det finns ingen definitiv plan för det vi ska göra. Det får utveckla sig litegrann framåt, så att säga.
Att företaget, som flera andra, tappade H-D-auktorisationen i våras ser Mats Narfeldt inte som något jätteproblem. Enligt honom har företaget stor kompentens och många mycket nöjda kunder redan. Han hoppas att det ska funka bra i alla fall trots avsaknaden av H-D-auktorisation, även om man tvingas tänka om litegrann på vissa sätt. Några omedelbara planer på att utveckla företaget så att man kan återfå auktorisationen finns inte, men det är något man kan titta på, säger Mats Narfeldt.
Själv kör Mats Narfeldt inte hoj, inte än i alla fall, men lite hojintresse har i alla fall väckts längs vägen och han har börjat snegla lite på den Road King som Bike Line har och använder för att prova nya tillbehör. Det stora intresset ligger i att försöka utveckla företaget men för att få den rätta känslan för produkterna så tänker han med hjälp av ett par medarbetare jobba på en egen hoj under kommande höst och vinter.