BOA SCS håller voltpacken på plats
BOA SCS håller voltpacken på plats: Hos BOA SCS hittar du ett rejält fäste för din voltpack, polerat för bästa möjliga jordning och tillverkat för att passa perfekt i främre motorfästet på bigtwins.
BOA SCS håller voltpacken på plats: Hos BOA SCS hittar du ett rejält fäste för din voltpack, polerat för bästa möjliga jordning och tillverkat för att passa perfekt i främre motorfästet på bigtwins.
Mats är BigTwins Art Director och har varit med från starten av tidningen, 2006. Tidigare arbetade han på olika IT-tidskrifter.
Mats jobbar främst med det grafiska, men han har tidigare skrivit allt från nyhetsnotiser och träffreportage till så gör du-artiklar och hojreportage. Han har kört hoj i 25 år och Harley sedan 2002. Han äger för närvarande en customlackad Night Train -02 som är både vässad och har fått bromsar och väghållning uppgraderade plus lite kosmetiska förändringar, en del har han gjort själv, annat har proffs fått fixa till. Hojen har han haft sedan den var ny. Om han skulle byta, så blev det nog till en Street Gilde, men en minimalistiskt bobber skulle också sitta fint som komplement.
Ett steg till att förbättra väghållningen på din hoj är att byta till progressiva fjädrar i framgaffeln och sedan välja lämplig gaffelolja. Men vill du kunna fintrimma fjädringen i fram så får du ta till ett annat grepp och installera förspänningsjusterare. Senaste ut med sådana är Burly Brand, som har justerare som passar Sportsters från…
[wzslider] Bromsvätskebehållaren på Harley-Davidsons originalhandreglage är rätt bastant och inte direkt diskret. Roland Sands Design har lyckats integrera behållaren snyggt i sina Radial Brake Master-reglage. Resultatet – ganska nätta reglage som dessutom är justerbara. I USA kostar ett bromsreglage eller det hydrauliska kopplingsreglage cirka 470 dollar, det vajeranslutna kopplingsreglaget går loss på cirka 330 dollar.
Arlen Ness 10 Gauge-kåpa Jag gillar den svulstiga primärmen på Harley-Davidsons bigtwins, men på en extrem hoj kanske den ser lite väl slätstruken ut. Det är här som Arlen Ness 10 Gauge kommer in i bilden. Arlen Ness brukar ju tillverka tillbehör som är allt annat än slätstrukna. Företagets 10 Gauge-primärkåpa till touringhojar sticker ut från mängden,…
Nu är Street Rod tillbaka igen. Den här gången i en nättare tappning baserad på Harley-Davidsons Street. Men Street Rod har fått en vässad version av motorn, kallad High Output Revolution X 750, som ger mer vrid i mellanregistret, ett bredare varvtalsregister och mer toppeffekt. Den körglada Street Roden från förr med Revolution-motor, lite högre…
[wzslider] När du inte tycker ett dubbelpipigt avgassystem är tillräckligt cool så finns Firebrand Double Downs, ett fyrpipigt sådant, eller rättare sagt ett par slip-ons som delar upp sig i totalt fyra utblås. Det ser riktigt fräckt ut. Firebrand Double Downs ska funka tillsammans med de flesta krökar och de är avsedda att monteras på…
[wzslider] Visst kan du köra utan värmesköldar på old school-hojens avgassystem, men med risk för avgassystemseksem då. Vill du slippa det, men ändå inte ge avkall på stilen så har Lowbrow Customs värmesköldar gjutna i aluminium. Sköldarna finns i två längder, sex eller tolv tum och de är avsedda för rör med en diameter på…