BT2006-02 Fat Boy för långresor
Fat Boy -01 – För Frid Lökken är det långresorna som är grejen och hennes Fat Boy är rustad därefter. Styret är till exempel specialbyggt för just hennes komfort.
Fat Boy -01 – För Frid Lökken är det långresorna som är grejen och hennes Fat Boy är rustad därefter. Styret är till exempel specialbyggt för just hennes komfort.
Electra -68 – Gammal stil med moderna egenskaper, tänkte Bosse Andersson som är nöjd trots att resultatet snarare blev tvärtom. Läs mer i BigTwin 2, 2006 som du kan ladda ner här
BT2006-03/04: Bara 25 år gammal är Danne Westerblad redan inne på sin andra Night Train, men det höll på att bli bara en. (Text & foto: Ulf Engborg)
Även en modern hoj kan med enkla och inte särskilt dyra medel få ett klassiskt stuk. Jonte Olofssons Softail-bobber är beviset. (Text & foto: Johan Svensson) Läs mer i BigTwin 5, 2006
Från BigTwin 6-2021: Emil ”BenG” Benyamin köpte en Softail Deluxe för några år sedan. Han skulle bygga en cholo lowrider. Cholo-hojar är som koriander, man älskar dem eller hatar dem. Inget däremellan. ”Tramsiga jävla pipor och ett jätteroder”, som en av killarna i branschen sammanfattade det i ett tidigare reportage i BigTwin. Varför byggde då…
Janne Hansson gillar Night Train och har bevarat originalets stuk, men under ytan lurar bland annat en 1690-kubikare med 105 hästar. (Text & foto: Johan Svensson) Läs mer i BigTwin 8, 2006
Hojar är till för att köras och Håkan Svenssons Softail Springer trivs lika bra på utställningar som på långresor till Sydeuropa. (Text & foto: Tomas Hansson) Läs mer i BigTwin 9, 2006