BT2006-05: Softail Springer blev budgetbobber
Även en modern hoj kan med enkla och inte särskilt dyra medel få ett klassiskt stuk. Jonte Olofssons Softail-bobber är beviset. (Text & foto: Johan Svensson)
Även en modern hoj kan med enkla och inte särskilt dyra medel få ett klassiskt stuk. Jonte Olofssons Softail-bobber är beviset. (Text & foto: Johan Svensson)
Har man väl byggt sin egen ram är det väl lika bra att göra allting själv? Christer Arnhjort väljer bort halvfabrikat och satsar på egen stil. Läs mer i BigTwin 1, 2006 som du kan ladda ner här
Hojar är till för att köras och Håkan Svenssons Softail Springer trivs lika bra på utställningar som på långresor till Sydeuropa. (Text & foto: Tomas Hansson) Läs mer i BigTwin 9, 2006
Det finns hojbyggen som är spröda som popcorn. Så finns det hojar som håller för en plöjning i en majsåker. (Text & foto: Åsa Wallin) Läs mer i BigTwin 8, 2006
Från BigTwin 1-2021: En hoj, två länder. Uppe i Haparanda kör Marko sin Softail-chopper ofta över gränsen. Ja, landsgränsen mellan Sverige och Finland alltså, kanske även över andra gränser, men det vet vi inget om. Gränsspel är ett mycket beskrivande namn på Marko Salmis motorcykelintresse. Statyn Gränsspel i Torneå, en gåva från Norrbottens län, är…
Från BigTwin 5-2021: Oskars första hojbygge var en Svartqvarna, och den ser ut att ha varit inspiration till hans fina Sportster-bygge. Oskar Holmgren är från Kungsör. Han växte upp i samma kvarter som Bosse Jensen och som liten grabb sprang han där och kollade in Bosses hojar, men kanske mest hans Monkey Bike.Som lite mer vuxen…
Från BigTwin 5-2022: Ända sedan Mange Larsson i Söderköping började köra tunga hojar i 20-årsåldern har han tyckt att ”Original är fult, allt ska byggas om”. Hans Softail Custom är ett snyggt exempel på det. Mange har ägt och byggt om många hojar under årens lopp, både åt sig själv och åt kompisar. Det har…