BT2006-06: Lisbeth + Super Glide = girlpower
– Min Super Glide är en stor glädjekälla för mig, inte minst under min sjukdomsperiod, säger Lisbeth Rollin som verkligen längtat. (Text & foto: Tomas Hansson)
– Min Super Glide är en stor glädjekälla för mig, inte minst under min sjukdomsperiod, säger Lisbeth Rollin som verkligen längtat. (Text & foto: Tomas Hansson)
Tomas Hansson är redaktör på BigTwin. Han kör en Heritage Classic -02 och brukar ansvara för vår Norrlandsbevakning, det vill säga från Uppsala och uppåt. Tomas är även känd för boken Svenska Harley Custom Bikes.
Från BigTwin 1-2021: Max Kullman från Katrineholm är 19 år och kör redan sin mycket fint modifierade Harley. Det är alltid roligt att träffa kreativa hojåkare som mer eller mindre byggt om sin hoj. Extra roligt är det när man träffar unga hojentusiaster och imponeras över deras stora intresse och entusiasm. Att det dessutom ger…
Från BigTwin 3-2020: ”Jag gillar verkligen stuket och den är så kul att köra, motorn går som ny!” Niklas köpte sin första Shovel redan 1999, också det en 78:a, för den nätta summan av 100 000 kronor. Vilket nog fick ses som ett fynd då! Men tiderna förändras och tvärtemot vad många nog trodde på…
Från BigTwin 1-2022: V-Rod kan vara en bra grund om man vill bygga en hoj som sticker ut lite extra. Det har Micke Nilsson visat prov på tidigare och nu är han tillbaka igen med ett nytt bygge. Om man bygger grymt coola hojar, och dessutom gillar att visa upp dem flitigt i sociala medier,…
Peppes Panhead är egentligen en FLH från sjuttiotalet, men med äldre motor och udda marknadsfynd som ger en egen stil. (Text & foto: Tomas Hansson) Läs mer i BigTwin 3/4, 2006
Hojar är till för att köras och Håkan Svenssons Softail Springer trivs lika bra på utställningar som på långresor till Sydeuropa. (Text & foto: Tomas Hansson) Läs mer i BigTwin 9, 2006
Janne Hansson gillar Night Train och har bevarat originalets stuk, men under ytan lurar bland annat en 1690-kubikare med 105 hästar. (Text & foto: Johan Svensson) Läs mer i BigTwin 8, 2006