BT2006-08: Diskret Night Train med oanad kraft
Janne Hansson gillar Night Train och har bevarat originalets stuk, men under ytan lurar bland annat en 1690-kubikare med 105 hästar. (Text & foto: Johan Svensson)
Janne Hansson gillar Night Train och har bevarat originalets stuk, men under ytan lurar bland annat en 1690-kubikare med 105 hästar. (Text & foto: Johan Svensson)
Även en modern hoj kan med enkla och inte särskilt dyra medel få ett klassiskt stuk. Jonte Olofssons Softail-bobber är beviset. (Text & foto: Johan Svensson) Läs mer i BigTwin 5, 2006
Från BigTwin 2-2020: Jag står framför en fin Wide Glide i Halmstad och jag tycker mig ha sett den förut, men var? Ägaren heter Håkan Petersson och han står och flippar hamburgare på Apes & Flames årliga hojträff Jamboree. Håkan uppdaterar mitt minne med att hans hoj var med i BigTwin sensommaren 2013, men då…
Efter en hård uppväxt i Sydkorea och ett kringflackande liv i Sverige söker Pelle Lindgrens pensionerad polishoj lugn, ro och respekt på ålderns höst. Läs mer i BigTwin 1, 2006 som du kan ladda ner här
Från BigTwin 6-2020: Många hojåkare har en bostad med garage. Sebastian ”Sibban” Toivonen i Göteborg har gjort tvärtom. Han har ett garage med bostad. Dessutom ser garaget lika trivsamt ut som en hojklubb. Två Storsidor och två Knuckleheads trängs om utrymmet. Sibban gillar det klassiska chopperstuket från tidigt 60-tal, avskalat, enkelt och lätt, med bara…
Trots det höga styret, den kraftfulla motorn och utställningsfinish bedyrar Jossi Kero att hans läckra Softail i första hand är en brukshoj. (Text: Tomas Hansson, Foto: Peter Rådberg) Läs mer i BigTwin 7, 2006
Från BigTwin 5-2022: Ända sedan Mange Larsson i Söderköping började köra tunga hojar i 20-årsåldern har han tyckt att ”Original är fult, allt ska byggas om”. Hans Softail Custom är ett snyggt exempel på det. Mange har ägt och byggt om många hojar under årens lopp, både åt sig själv och åt kompisar. Det har…