BT2006-09: Ett par för resten av livet
Bruno Amico blev kär vid första ögonkastet, men hans fru har accepterat sin tvåhjuliga rival som kostade en kvarts miljon – plus en hund. (Text & foto: Ulf Engborg)
Bruno Amico blev kär vid första ögonkastet, men hans fru har accepterat sin tvåhjuliga rival som kostade en kvarts miljon – plus en hund. (Text & foto: Ulf Engborg)
Uffe är redaktör på BigTwin. Ni har kunnat läsa hans reportage i BigTwin sedan det första numret 2006. Uffe blev headhuntad av Björn, och på den vägen är det. Han fotograferar och skriver om allt från fina hojar till klubb- och verkstadsreportage.
– Jag har kört hoj i 25 år, alltid Harleys av olika slag, utom den första som var en riskokare, men det är preskriberat nu. Eftersom jag kör hellre än skruvar så har jag hållit mig till nya hojar genom åren. Men nu är trenden bruten. Sommaren 2022 hittade jag en Road King -98 med sidvagn, fabriksbyggd. Den hade då gått 375 mil! En gammal hoj i nyskick alltså. Det är ingen racer, men jävlar vad jag trivs med den. Den blir kvar hos mig tills jag fäller ner stödet för gott. Visst ja, jag har ju inget stöd.
Fat Boy -01 – För Frid Lökken är det långresorna som är grejen och hennes Fat Boy är rustad därefter. Styret är till exempel specialbyggt för just hennes komfort. Läs mer i BigTwin 2, 2006 som du kan ladda ner här
Ett motorvrål på en trång stadsgata avgjorde saken. Lasse slutade tveka och en busig stelbenshoj hittade ett nytt hem i Sverige. (Text: Anders Danielsson, Foto: Måns Klockar) Läs mer i BigTwin 3/4, 2006
Från BigTwin 4-2021: Att fixa så mycket som möjligt själv och hålla låg budget är det genomgående temat när Tommy modifierar sin Fat Boy. Tommys feta pojke föddes 1997 och gjorde först en resa från USA till Spanien för att sedan 2008 importeras hit till Sverige. När Tommy Fredriksson blev farsa till den 2015 var den,…
Från BigTwin 2-2021: ”Jag har väl alltid gillat caféracers men inte tyckt om kåpan liksom, så jag hade en idé redan från början hur den här hojen skulle se ut. Det blev en slags mix mellan XR1000 och XLCR.” För några år sedan hälsade vi på hemma hos Thomas Fyrberg och kollade in hans tre…
Från BigTwin 3-2020: Efter ett initialt trevande i hojkulturen under tidigt 70-tal, med bland annat en Husqvarna enpetare och senare en Triumph 310, fick Christer ”Tummen” Berg ordning på livet. 1980 åkte han till Custom Cycle i Uppsala och där köpte han en Duo Glide -58. Det korta innehavet av enpetaren var under 1971, ett…
Uppfinningsrikedom kan ge hojen mer personlighet än alla tillbehör i världen. Stefan Grivans har egna lösningar och egen stil. Läs mer i BigTwin 1, 2006 som du kan ladda ner här