Lock-up-koppling på nytt sätt
AIM-Tamachi introducerar vad man påstår vara den första lock-up-kopplingslösningen med glidande vikter. Dessa trycker ihop kopplingsskivorna med 54 till 59 kilo mer än vad kopplingsfjädern klarar på egen hand, vid 4 000 varv. Det är 40 procent mer än vad en standardkopplingsfjäder klarar. Kopplingslösningen passar direkt under den nya, smalare primärkåpan på H-D:s nya Touring Low 2015-modeller men den kan också användas på Tri-Glide och H-D:s CVO modeller från 2013 och nyare. Monterar du H-D:s orange fjäder behöver du 30 procent mindre kraft för att dra in kopplingshandtaget vid låga varvtal trots att kopplingen håller motorer med vridmoment på upp till 142 newtonmeter i vrid. Kör du med standardfjädern så klarar den motorer med över 183 newtonmeter i vrid. Prislappen ligger på cirka 345 dollar.